Natuurcentrum opent bovenkamer

10 oktober 2009

Natuurcentrum opent bovenkamer

Tijdens de HerfstDoedag 10 oktober werd de volledig verbouwde bovenkamer van het Natuurcentrum/kinderboerderij Van Andel-Spruyt aan het G. van Andelpark 1 geopend. Wethouder Herman van Santen was uitgenodigd om de openingshandeling te verrichten.

Het is een mooie ruime en heldere vergaderruimte geworden. Elke organisatie wordt uitgenodigd om daar te komen vergaderen. Herman van Santen kreeg als dank voor de opening een cheque voor de VVD-fractie om daar eens te komen vergaderen. Hij vroeg hoe het dan zat met de andere fracties omdat iemand van de SP en het CDA aanwezig was. Het antwoord was dat ook de andere fracties een uitnodiging krijgen. Zij zullen dan wel een kwartiertje van hun vergadertijd moeten opofferen om een verhaal over het natuurcentrum aan te horen. Het is belangrijk dat de politiek zich bewust wordt van het belang en de mogelijkheden van het Natuurcentrum/kinderboerderij.
Veel kinderen komen door dit centrum direct in aanraking met dieren en andere natuurzaken. Je zou kunnen zeggen dat dat een eerste behoefte is voor kinderen willen ze een juist beeld ontwikkelen van hun omgeving.

In een gesprek met een van de bestuursleden werd duidelijk dat het bestuur van het centrum erg verlegen zit om een voorzitter. Als u wat tijd over heeft en natuur in alle vormen uw belangstelling heeft, dan is dat misschien iets voor u. U kunt contact opnemen met mevr. Jet de Jong. Telefoon 0183-63091. Uiteraard zijn ook voor deze voorziening vrijwilligers welkom.