Betalen zal je!

25 september 2009

Betalen zal je!

Donderdagavond 24 september was het eerste agendapunt de stemming over het amendement ingediend door het CDA, GL en de SP over het verlagen van 1% naar 0% van de verhoging voor de belastingen voor Gorcumers. In de vorige raadsvergadering waren de stemmen gestaakt op 11-11 doordat de VVD (3) ook tegen deze verhoging stemde.

Vandaag was wederom 1 raadslid afwezig (Broekman / SP vanwege vakantie). Maar nu was mw. Biesheuvel van de PvdA wel aanwezig/. Mw. Biesheuvel bracht de uitslag op 12-10 tegen het amendement, zodat de Gorcumse bewoners meer gaan betalen.,
En dat was zo erg toch niet probeerde voor de stemming dhr. Schefferlie (PvdA) de andersdenkenden aan zijn kant te krijgen.
Waar hebben we het over? Een groot bedrag, 50.000 euro per jaar, voor de gemeente en selchts 1.75 per jaar voor een huishouden (overige voor bedrijven).

Dhr. Schefferlie schijnt maar niet te begrijpen dat dit gaat om principes. De inwoners moeten van onze overheid op de nulllijn. De gemeente Gorinchem krijgt er gewoon 1% bij.