Stand van zaken m.b.t. Typhoon

5 augustus 2009

Stand van zaken m.b.t. Typhoon

Vandaag ontvingen alle raadsleden weer een e-mail waarin de stand van zaken wordt weergegeven m.b.t. de renovatie van de atletiekbaan van Typhoon. Hieronder de integrale e-mail. Trek uw eigen conclusies.
Het gehele dossier Typhoon kunt u vinden onder het dossier Sport aan de linkerkant van deze pagina.

Geachte gemeenteraadsleden,

inmiddels zijn al weer 4 weken verstreken na onze laatste e-mail (van 6 juli jl.)
Wat is er in die tijd gebeurd?

De Atletiek Unie heeft op 9 juli contact gezocht met de gemeente. De gemeente heeft positief gereageerd op het aanbod van de Atletiek Unie om te ondersteunen.

Uiteindelijk is er op woensdag 22 juli een overleg geweest.
De gemeente heeft een nieuwe aannemer (Van Kessel) in de arm genomen die de taken van Arcadis zal overnemen.
Het is niet nodig dat de hele asfaltlaag eruit moet. Dat risico is te groot, omdat er normaal 7 cm asfalt ligt. Bij Typhoon ligt er 4 cm asfalt op een laag schuimbeton. Het verwijderen van de hele asfaltlaag brengt het risico met zich mee dat het schuimbeton wordt beschadigd en ook vernieuwd moet worden.

Volgens de planning van de gemeente d.d. 23 juli is de eindoplevering 25 september a.s. Mits de weersomstandigheden meewerken. De eerstvolgende keuring staat voor 14 augustus gepland.

Half juli hebben wij contact gehad met de gemeente over het regelen en ter beschikking stellen van vervangende trainingslocaties voor zolang de renovatie nog duurt. In de week van 10 augustus horen wij hier meer over.