Seniorengids-gorinchem.nl is in de lucht

27 augustus 2009

Seniorengids-gorinchem.nl is in de lucht

Seniorengids

klikken op foto vergroot de foto.

Vandaag een feestelijke dag voor ons gemeenteraadslid Gerard Broekman, de door hem gewenste site : Seniorengids-gorinchem.nl is vanaf vandaag in de lucht. Een informatieve site voor de senioren in Gorinchem. Organisatie Ouderenproof had al in 2005 geschreven dat deze informatie te veel verspreidt te vinden is, en dat zij vonden dat er een gemeentelijke gids voor senioren zou moeten zijn.

Handtekening van de toenmalig wethouder onder deze afspraak. Maar er verscheen tot op heden nooit een seniorengids. De huidige wethouder(s) van Gorinchem vonden het achteraf toch maar niet nodig, ondanks de vraag van Ouderenproof (en dus de senioren van Gorinchem) en ondanks de gemaakte afspraak. " De informatie is allemaal wel te vinden" aldus het college van B&W van Gorinchem.

Gerard Broekman en met hem professionals van vele organisaties vonden een seniorengids wel noodzakelijk. Alleen de gelden om een boekje voor senioren te maken ontbraken door het uitblijven van steun vanuit de gemeente Gorinchem. Vandaar een door Broekman uit eigen zak betaalde en met steun van vele organisaties en steun van de Webmakers gemaakte site.

Natuurlijk is het bekend dat een site niet voor alle senioren een oplossing is. Maar Broekman gaat er terecht vanuit dat steeds meer ouderen bekend raken met een computer en dat ook mantelzorgers en familieleden van senioren ook de weg zouden moeten kunnen vinden in alle regelingen voor senioren.

De SP feliciteert Gerard Broekman met de site en wenst hem en de Gorinchemse senioren veel succes met dit initiatief.