Zo ook Gorinchem

20 juli 2009

Zo ook Gorinchem

We schreven er al over in ons betoog dat we hielden tijdens de laatste gemeenteraadsvergadering. Ook de gemeente Gorinchem gaat inleveren op de grondverkoop in onze gemeente.
Hier een artikel uit het Financieel Dagblad van 20 juli 2009.

Opmerkelijk is nog wel een commentaar dat wordt gegeven nl"
Gemeenten die gaten op hun begroting moeten vullen, zouden de lasten kunnen verhogen. 'Maar dat is politiek onaangenaam. De andere mogelijkheid is bezuinigen', aldus Visser.

Met andere woorden na de gemeenteraadsverkiezingen van 2010 wordt het mogelijk pas aangepast. Nu niet, want dat kan vervelende gevolgen hebben voor de zittende coalitie. De SP in de gemeenteraad van Gorinchem is van mening dat nu het moment is om in te grijpen. Op de lange baan schuiven van maatregelen zorgt er mogelijk voor dat dan maatregelen die burgers pijn doen genomen moeten gaan worden. De SP is van mening dat eerst alle franje uit het gemeentelijk handelelen verwijderd moet worden.

In Gorinchem werd b.v. in 2008 voor 5 miljoen euro uitgegeven aan inhuur van personeel !!!!!
Daar kan naar onze mening best wat op worden bezuinigd zonder dat de inwoners van Gorinchem het merken.