weekbrief 29 over week van 13 t/m 19 juli 2009

19 juli 2009

weekbrief 29 over week van 13 t/m 19 juli 2009

Het is vakantie! Niet alleen is het reces maar zomaar opeens heb ik ook vakantie. Beetje jammer dat het nu ineens geen mooi weer meer is, ik blijf er toch maar van uit gaan dat dat toeval is...
Nu is het reces natuurlijk ook een mooie periode om terug te kijken op de afgelopen periode en vooral om te bedenken hoe nu verder in september als SP in de gemeenteraad van Gorinchem.

U hebt vast in de krant en op deze site wel meegekregen hoe het ons vergaan is in de gemeenteraad. De laatste raadsvergadering voor het reces was natuurlijk memorabel, de VVD die met de oppositie mee stemt tegen lastenverzwaring in de komende periode, de stemmen staakten door de afwezigheid van één van de fractieleden van de PvdA, 11 tegen 11. Als de stemmen staken moet er de eerstvolgende raadsvergadering opnieuw over dit voorstel gestemt worden. Dat moet toch geen goed gevoel voor de PvdA zijn om verantwoordelijk te zijn voor lastenverzwaring in Gorinchem! Toch zal dat zo zijn, die ene stem van de fractie van de PvdA maakt het verschil tussen lastenverzwaring of niet.
Dit waren natuurlijk de inleidende schermutselingen die vooraf gaan aan het met elkaar vaststellen van de begroting in november. De voorstellen van de SP voor versobering in het uitgavenpatroon van de raad en het college zijn natuurlijk niet aangenomen, bezuinigen gaan we pas in 2010 en wel na de verkiezingen dat had u ook begrepen. De huidige coalitie vind het heel belangrijk om te bezuinigen zegt men, maar niet onder hun verantwoordelijkheid.
De nieuwe raad en de nieuwe coalitie mag gaan bezuinigen en dan zegt de PvdA tegen ons (in de vorige raadsvergadering toen we spraken over de plannen voor de Haarwijk waar wij zeer tegen waren) dat wij geen verantwoordelijkheid willen dragen. Wonderlijk.
Ik zal mijn 'vrije tijd' in deze twee maanden in ieder geval gaan gebruiken om na te denken hoe wij het voor elkaar kunnen krijgen dat de coalitie haar verantwoordelijkheid wel neemt.

Ook zijn wij al enige tijd druk bezig in bestuur en kerngroep om ons voor te bereiden op de komende verkiezingen.
Dat lijkt allemaal nog wel ver maar het is zo maart 2010. En er is veel te doen, actualiseren en schrijven van het verkiezingsprogramma, de verkiezingslijst de algemene ledenvergadering voorbereiden (u komt toch ook?) de campagne voorbereiden en alles wat er nog aan papieren rompslomp aanhangt voordat we met een gerust hart de verkiezingen in kunnen gaan.

Maar een beetje rust is ook af en toe goed voor een mens in juli en augustus doen we niet aan raadsbijeenkomsten en raadsvergaderingen, bereikbaar blijven we wel, ik ook. Alleen ben ik voortaan op een ander e-mail adres bereikbaar namelijk hier mij nieuwe e-mailadres . Hou er wel rekening mee dat het in de vakantie wel eens een paar dagen langer kan duren voordat u een reactie krijgt.

Rest mij nog u een hele goede vakantie te wensen!

Eva Dansen

met vriendelijke groet,