Stilte voor de storm?

15 april 2009

Stilte voor de storm?

Het is net een stilte voor de storm. En dan bedoelen we de stilte in de Lingewijk. Want het is opvallend. De bouw van een gedeelte van Lingewijk Noord zou in maart al een aanvang nemen, daarna zou het uiterlijk april worden. Maar als u er vandaag langs de bouwplaats bent gekomen zult u zien dat alle activiteiten en materialen verdwenen zijn. Waarom???
Naar wat wij hebben vernomen wordt er donderdagavond week een bijeenkomst gehouden voor toekomstige bewoners. We houden u op de hoogte.
Hier en hier en hier foto's van het nu lege bouwterrein.

Tijdens de recente bijeenkomst van de gemeenteraad werden door wethouder Oostrum 4 opties gegeven voor "wat te doen" met de wijk. En dat varieerde van een totale sloop van dit gedeelte van de wijk ook wel Zandvoort Noord genoemd tot een minimum sloop van de Aireywoningen en de flats aan de Loevesteinlaan en de Van Hoornestraat.

Door de SP werd nog een vijfde optie toegevoegd nl. het niet slopen van de 8 flats aan de Loevesteinlaan en de 24 flats aan de Van Hoornestraat Dus alleen een sloop van de aireywoningen en de garages achter de 2 flats.
Naar de mening van de SP zijn de 32 flatwoningen nog zeer bewoonbaar na de redelijk recente renovatie. Onderzoek zou e.e.a. moeten bevestigen. Op verzoek van de oppositie in Gorinchem ( CDA, GL en de SP) gaat de bewonerscommissie nog langs bij de huidige bewoners van deze flats om hun mening te vragen.