Oprichtingsbijeenkomst bewonersvereniging Lingewijk

8 maart 2009

Oprichtingsbijeenkomst bewonersvereniging Lingewijk

Afgelopen vrijdag ben ik met twee leden van onze fractie naar de oprichtingsbijeenkomst van de bewonersverenigng van de Lingewijk geweest. We waren uitgenodigd en zoals u waarschijnlijk weet zeer betrokken bij het wel en wee van de Lingewijk.

Ik denk dat het een hele goede zaak is dat er nu een belangenvereniging voor de hele Lingewijk komt, dat zal in ieder geval voorkomen dat de bewoners van de verschillende buurten tegen elkaar uitgespeeld worden (zoals in het verleden wel gebeurt is) door de Bevo, de huidige Poort 6.

Ook vertegenwoordigers van de PvdA fractie waren aanwezig en lieten op verbazingwekkende wijze van zich horen. Zoals u waarschijnlijk weet stond de Lingewijk afgelopen donderdag na aandringen van de hele coalitie op de agenda van de gemeenteraad, de PvdA was daar niet voor. deze hadden een aantal op zich goede vragen gesteld aan het college en kregen daar antwoorden op die volkomen nietszeggend waren. Daar was de PvdA zoals zij zeiden blij mee, wij kunnen ons daar niets bij voorstellen en wilden de Lingewijk en wat daar op het gebied van stadsvernieuwing te gebeuren staat op de agenda. Nogmaals de PvdA was daar niet voor en reageerde op zure wijze op de actie van de oppositie.

Wat schetst nu mijn verbazing als ik u vertel dat Gemma Biesheuvel (die ook de vragen stelde voor de PvdA) een politiek betoog hield (waar deze avond niet voor bedoeld was, de SP heeft dat dus ook niet gedaan) waarmee zij de indruk wilde wekken dat de PvdA het helemaal met ons eens was geweest afgelopen donderdag. . . ik begrijp dat dit een kwestie van voortschrijdend inzicht kan zijn, tenslotte waren we in de Lingewijk en dan is het ook zoiets om te gaan roepen dat de coalitiepartijen en het college het prima vinden om heel Zandvoort Noord plat te gooien en dan nog eens te gaan kijken wat er dan gebouwd moet worden!
Maar u kunt zich mijn verbazing voorstellen. Het is prettig om te weten dat als de Lingewijk op de agenda komt te staan dat de PvdA zich achter het initiatief van de oppositie geschaard heeft, maar of zij zich ook hun beloften zullen houden. . . ?

met vriendelijke groet,
Eva Dansen

Hier nog een leuk artikel en film van de Stad Gorinchem.