Weekbrief 6 van de fractie. Over week 1 tm 8 februari 2009.

9 februari 2009

Weekbrief 6 van de fractie. Over week 1 tm 8 februari 2009.

De afgelopen week heb ik niet zoveel raadsdingen gedaan. Soms moet je de wereld even op iemand anders zijn schouders leggen en even richten op privé dingen. Toch roept ook nu de plicht weer en net op een moment dat je denkt dat het wel even kan, richten op andere dingen, gaat dit college weer erg daadkrachtig te werk.

We lezen dat dit college zijn goedkeuring geeft aan Poort6(voorheen Bevo) om het gebied in de Lingewijk tussen de Loevesteinlaan en de ABC-straat Van der Ulfstraat van der Heijdenstraat en de Van Hoornestraat plat te gooien.

Op basis van welke argumenten? Ik zie ze niet.

Dat de aireywoningen vervangen dienen te worden, dat moeten ze inderdaad doen. Iedereen is het daarmee eens, maar de andere woningen?
Het argument om dan de hele buurt in één keer opnieuw in te kunnen richten, is wel erg zwak. ja gooi dan maar heel Gorinchem plat kunnen we helemaal opnieuw beginnen, ik zou dan beginnen om betaalbare woningen neer te zetten in heel Gorinchem!
Dat de woningen in de toekomst slechter verhuurbaar zouden zijn, is ook zo'n dooddoener. op de Poort6 site is te zien, dat de woningen net zo hard gaan als elders. Sterker nog er is nog nooit zo'n lange wachtlijst geweest, dan ga je toch niet nog meer woningen slopen?

Ik hoop dat we als raad weer het college terug kunnen roepen. Na het fiasco van de Johanneskerk is dit weer een stap van het college die iets te hard iets door wil drukken.
Daadkracht is prima, maar niet ten koste van de bewoners. Wat voor volksvertegenwoordigers zouden we zijn als we dit college niet terugroepen?

Laat ik eens daadkrachtig zijn. Iedereen in de wijk kreeg een aanmeldingsformulier om lid te worden van de Belangenvereninging Lingewijk.
Lingewijkers laat je horen en wordt lid, want de slogan van Het nieuwe gezicht van Gorinchem klopt inderdaad: Lingewijk, uw wijk, uw woning!

Met vriendelijke groeten,

Natali Martens