Niet te geloven

25 februari 2009

Niet te geloven

De laatste tijd lezen en horen we steeds dat er problemen zijn in de Haarwijk. De politie zegt dan dat er een twintigtal jongeren van Marokkaanse afkomst zijn die de problemen veroorzaken. Ze hebben deze groep in de gaten en er zal streng worden opgetreden. Dat gebeurt dan ook, maar op een wel erg vreemde wijze.

Enkele weken geleden speelden een paar kinderen in de omgeving van de Schotdeuren. Jongens van rond de 13 jaar. Zij speelden met elkaar verstoppertje. Op een gegeven moment werden ze aangehouden door een agent en zij moesten hun identiteitsbewijs laten zien en naam en adres opgeven. Hoewel ze het erg vreemd vonden hebben ze dat zonder problemen gedaan. Omwonenden hadden de politie gebeld dat zij overlast hadden van de kinderen. Één van jongens vertelde het meteen aan zijn ouders toen hij thuis kwam.
Deze week lag er een envelop in de brievenbus met een bekeuring en een boete van € 45,00. Dat was voor de mensen erg schrikken. De moeder was ook zeer geëmotioneerd hierdoor. Kinderen mogen dus niet gewoon meer buitenspelen. Omdat twintig Marokkaantjes de boel verstieren moeten andere goedwillende kinderen, die gewoon willen spelen, daar onder lijden. Is dat die strengere aanpak? Waarom worden die twintig jongeren die de problemen veroorzaken niet opgepakt als ze de politie molesteren, waardoor een agent zelfs pepperspray moest gebruiken?
Het is toch niet meer te begrijpen. Waar moeten de ouders van de kinderen die een bon krijgen aankloppen om hun verhaal te maken? Het is nu toch te gek voor woorden!!!!!
Ondertussen wordt ook de gemeenteraad niet op tijd ingelicht als er weer problemen zijn geweest. Dit ondanks dat het is beloofd door het college van B&W.