Betaalbaar bouwen kan dus wel.

20 februari 2009

Betaalbaar bouwen kan dus wel.

In Almere vond gisteravond een informatie avond plaats over Betaalbaar bouwen in Almere. Op deze site hebben we er al eerder over geschreven . Maar gisteren hebben we de informatiebijeenkomst bezocht.

Het was redelijk druk, we schatten op zo'n 100 belangstellenden. Enthousiasme was er ook. Zowel bij de architecten, de aannemers als bij het publiek. Wat wil je ook. Een betaalbare eigen woning voor de inkomens rondom modaal. De woningen kosten allen 185.000 euro incl. de grond, de aannemers moeten kunnen bouwen voor 126.500 euro. De overige kosten zijn dus grond, aansluitkosten voor riool, energie e.d. en kosten voor begeleiding, notaris e.d. Verdere bijzonderheden over de financiering kunt u hier vinden.

En het blijkt dus te kunnen. De woningen worden gebouwd op percelen van rond de 120m2. Uiteraard moeten de woningen voldoen aan vele criteria en dan blijken er hele leuke woningen mogelijk. Een zeer mooie en originele woning zal gebouwd worden volgens het Finnhouse concept. Notabene een bedrijf uit Gorinchem. De eigenaar van Finnhouse hebben wij verzocht om ook zijn woning 1 en woning 2 in Gorinchem te presenteren. De SP is en groot voorstander van dergelijke constructies. Aangezien dit de mogelijkheden zijn waarop starters op de woningmarkt zitten te wachten en....nu kan er toch gebouwd worden in deze moeilijke tijd.