eerste weekbrief 2009 van de fractievoorzitter

4 januari 2009

eerste weekbrief 2009 van de fractievoorzitter

Maar één keer per jaar krijgen we een nieuw jaar en heb ik de mogelijkheid om iedereen die dit leest een gelukkig nieuwjaar en dit maal het jaar 2009 te wensen. En ik hoop dat het ondanks de crisis die ons dreigend voorgehouden wordt een goed jaar zal worden voor iedereen en zeker ook voor de SP!

Volgend jaar in 2010 zullen er weer gemeenteraadsverkiezingen zijn, dit jaar zullen wij voortgaan op de ingeslagen weg, We zullen net als de afgelopen twee jaar een luis in de pels van dit college en deze coalitie zijn. Dit betekent voor onze fractie dat wij ook dit jaar zeer kritisch zullen blijven kijken naar de plannen van deze coalitie, dat wij zullen blijven samenwerken met de rest van de oppositie om met meer kracht punten die wij als SP belangrijk vinden naar voren te kunnen blijven brengen. Wij zullen hard blijven werken aan het behalen van de doelen die wij onszelf gesteld hebben bij de vorige raadsverkiezingen en waarom u op ons gestemd heeft.
Wij zullen ook blijven proberen te samenwerking te zoeken met bijvoorbeeld de PvdA om een beter en socialer Gorinchem werkelijk te realiseren.

Onze belangrijkste punten blijven woningen voor iedereen in Gorinchem en niet alleen voor mensen die een (duur) huis kunnen kopen en een hoge huur kunnen opbrengen. Ook zullen wij ons er sterk voor maken dat u kunt rekenen op goede zorg in Gorinchem, wij zullen de wethouder nauwlettend in de gaten houden en de WMO zo sociaal mogelijk proberen te maken in onze stad.
Ook zullen wij zoals u dat van ons gewend bent ons bezig houden met milieukwesties (we zijn niet voor niets één van de 'groenste' partijen van Nederland) en alles waarvan wij weten dat het belangrijk is voor onze achterban. Hiervoor hebben wij u als kiezer en sympathisant natuurlijk hard nodig! U kunt ons met grote regelmaat op diverse plaatsen in de stad aantreffen met onze kraam en/of acties, spreek ons dan aan en vertel ons wat u belangrijk vindt, u zult altijd een raadslid aanwezig treffen.

Ik ben zelf met één van onze leden op dit moment bezig met een onderzoek naar de postbezorging in Gorinchem u weet dat op dit moment iedereen post mag bezorgen van onze overheid, wist u ook dat de bezorgers deze post gewoon thuis afgeleverd krijgen? Dat is naar de mening van de SP een enorme afbreuk voor onze privacy nog maar niet gesproken van het gevaar dat de post loopt want iedereen mag bezorger worden, krijgt onze post thuis op de stoep en hoeft daar geen eed voor af te leggen en geen bewijs van goed gedrag te hebben. Wij maken ons daar zorgen over dus ook nog even op deze plaats: Heeft u slechte ervaringen met uw postbezorging (raakt er post kwijt, ziet u brieven op straat liggen, krijgt u post van anderen in uw brievenbus) laat mij dat dan weten via mijn e-mail adres of bel me even op.

Wilt u actief worden in de SP Gorinchem of wilt u wat meer informatie over wat er plaats vindt in de gemeenteraad weet dan dat u altijd welkom bent bij een fractievergadering (neem even contact op van te voren a.u.b.met één van de raadsleden) onze bestuursvergaderingen (neem even contact op met de voorzitter Theo Voorspuij) of kom naar een raadsbijeenkomst of raadsvergadering in het stadhuis. Al onze vergaderdata en verdere afspraken kunt u vinden op de website van de SP, waar u ook alle e-mail adressen kunt vinden.

U hebt allemaal als lid het eindejaarsgeschenk van de SP mogen ontvangen, persoonlijk overhandigd door een bestuurslid of in de brievenbus als u niet thuis was. U hebt hierin een kaart gevonden waarmee u een nieuw lid kan maken, als we allemaal als leden van de SP een nieuw lid maken verdubbelen we en kunnen we met elkaar een nog stevigere vuist maken en in tijden als deze hebben we iedereen nodig!

Nogmaals een heel goed 2009 en tot ziens!

met vriendelijke groet,

Eva Dansen