Politiek laat bij Dress for Success verstek gaan

1 december 2008

Politiek laat bij Dress for Success verstek gaan

Tja, op zo'n kop vandaag in het AD Rivierenland moeten we natuurlijk wel reageren.

Wij hebben echter ook nooit een uitnodiging ontvangen. In een email van mw. Krielaart aan de griffier van de gemeente Gorinchem wordt ook geschreven dat de gemeenteraadsleden geen uitnodiging hebben gehad. Naar de mening van de SP is het dan ook niet erg netjes om de politiek dergelijke verwijten te maken.

De eerder door de SP gedane suggestie dat het mogelijk zou kunnen liggen aan de emailproblemen bij de gemeente is dus ook onjuist gebleken.

Hieronder de berichtgeving het AD Riverenland van 1 december.

GORINCHEM - De nieuwe locatie van Dress for Succes, de winkel met gratis sollicitatiekleding voor minima, is afgelopen zaterdag geopend.
De winkel verhuisde van het Nieuwe Gasthuis aan het Nonnenveld in Gorinchem naar de Bornsteeg. Met zon 35 belangstellenden was de opening volgens coördinator Wil Krielaart een succes, maar zij betreurt de grote afwezigheid van politici.

De jassen hangen keurig bij de jassen, shirts liggen netjes opgevouwen op kastplanken en schoenen en laarzen staan op een rij op de vloer. De kleding is nieuw en tweedehands en wordt geschonken door particulieren en bedrijven. Bij de opening waren voornamelijk vertegenwoordigers van het CWI, UWV komen opdagen en mensen van de Sociale Dienst. ,,Met ongeveer 35 aanwezigen bij de opening zijn we zeker tevreden. Ik ben blij dat mensen goed kennis hebben kunnen nemen van het soort kleding dat wij hebben, vertelt Krielaart.

Verder kwamen toevallige passanten uit nieuwsgierigheid op de opening af. ,,Dat kunnen toekomstige klanten zijn, maar dat zie je niet aan de buitenkant. Het kunnen ook potentiële kledingdonoren zijn. Krielaart vindt het bijzonder jammer dat er maar één plaatselijke politicus bij de opening aanwezig was. ,,Dat is ons ontzettend tegengevallen. We hebben iedereen uitgenodigd en ze zijn op één na niet gekomen. Dat vind ik heel erg. De politiek laat het afweten, terwijl wij proberen hun cliënten aan een baan te helpen, zegt de coördinator.

Dress for Succes verhuisde naar de Bornsteeg omdat het Nonnenveld volgend jaar een andere bestemming krijgt. ,,We wisten al vanaf het begin in 2005 dat we eruit moesten. Voordat we eventueel gedwongen moesten vertrekken, besloten we naar dit nieuwe pand te verhuizen. Ik denk dat we nu meer mensen trekken, omdat dit pand meer opvalt. Bij het Nieuwe Gasthuis zag je aan de buitenkant niet dat wij daar in zaten. We hebben een mooie aankleding, de winkel is modern en licht. Ik zie constant mensen naar binnen kijken.