Zo kan het dus ook!

18 november 2008

Zo kan het dus ook!

Ja, het was een groot verschil. Deze avond en de avond ruim 4 jaar geleden. Beiden hadden hetzelfde onderwerp nl. de nieuwbouw op de plaats van de voormalige huishoudschool / voormalige ROC in de Kon. Emmastraat.
Was er 4 jaar geleden een grote weerstand, en de afgelopen jaren veel werk aan de winkel voor advocaten en de gemeente.
Nu was de stemming uiterst aangenaam.

Iedereen was vriendelijk voor elkaar en hield rekening met elkaar.
En daarom is er in samenspraak tussen de gemeente Gorinchem. projectontwikkelaar Proper Stok en de vereniging Vrienden van het Emmapark een nieuw bouwplan gemaakt. Dit plan werd vanavond gepresenteerd.
En natuurlijk hoort bij een nieuw plan, een nieuwe naam. Weg met het Da Vinci gebouw en leve het Nijehove gebouw. Een gebouw waarbij de massaliteit is ingewisseld voor frisheid. Het gebouw krijgt 8 appartementen minder. een parkeergarage die iets hoger komt te liggen, andere balkons en een open zijde aan de Kon. Emmastraat. De massaliteit is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor een veel mooier gebouw dat door alle aanwezigen gewaardeerd wordt. Natuurlijk moeten alle procedures nog doorlopen worden en vele afspraken met de wijkbewoners gemaakt worden, maar dat lijkt in tegenstelling tot het oorspronkelijke plan een makkie.

Iedereen succes gewenst met het bereikte resultaat.

Een verslag van de Stad Gorinchem hier

P.S. Op de site van Heijmans zijn ze ook lekker bij. Vandaag 20 oktober nog het volgende nieuws hier en hier