De Klussendienst. Uw helpende hand

3 oktober 2008

De Klussendienst. Uw helpende hand

Wellicht kent u de Klussendienst voor ouderen, gehandicapten en langdurig zieken al. Ja, wat ons betreft schrijven we Klussendienst met een hoofdletter.
Graag informeren wij u over deze stichting.

Klussendienst

Een afspraak maken.
De Klussendienst is dagelijks tussen 08.00 en 16.00 uur telefonisch bereikbaar via telefoonnummer 0183-627030. Buiten deze uren kunt u ook bellen, U krijgt dan een antwoordapparaat waarop u uw boodschap kunt inspreken. U kunt ook bellen naar het klantcontactpunt van de gemeente Gorinchem bereikbaar op nummer 0183-659535.
De medewerker van de Klussendienst belt u dan terug voor het maken van een afspraak. De Klussendienst is ook bereikbaar op Avelingen Oost 2a, 4202 MN Gorinchem .

Wat doet de klussendienst?
Mensen willen graag zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen. Dat gaat best, vooral als familie of buren af en toe bijspringen. Mantelzorg noemen we dat, vroeger heette het "hulp over de schutting of burenhulp". Maar niet iedereen heeft een familielid, buur of goede vriend die als het nodig is klaarstaat. Dankzij de Klussendienst is er ook voor deze mensen een helpende hand. In februari 1996 was de oprichting van de Klussendienst een feit. In december 2001 koos de Klussendienst voor de stichtingsvorm met in het dagelijks bestuur onder andere de woningcorporaties Bevo en Palisade de Rivas Zorggroep en de Gemeente Gorinchem.
De Klussendienst verricht eenvoudige werkzaamheden in- en om de woning wanneer u zelf daartoe geen kans meer ziet. Voor de werkzaamheden in de sfeer van groot onderhoud, die door de vakman of eigenaar/verhuurder moeten worden uitgevoerd kunt u niet terecht bij de Klussendienst.

Boodschappendienst.
Een extra service van de Klussendienst in samenwerking met PLUS supermarkt Jan Sterk is de Plus-Klus taxi. Deze boodschappendienst rijdt elke dinsdag. U wordt thuis opgehaald, gaat boodschappen doen in Winkelcentrum Gorinchem Oost en wordt vervolgens weer thuisgebracht. Wilt u meerijden? Neem contact op met Plus Jan Sterk telefoon 0183-622361.

Abonnement.
Een jaarabonnement op de Klussendienst kost 20 euro. Rivas pashouders krijgen 5 euro korting.

Prijs per klus.
Een klus duurt minimaal een half uur en maximaal 1 uur. U betaalt 3,25 per half uur. Daarnaast betaalt u de kosten van het benodigde materiaal.