weekbrief 8 van de fractie week van 18 t/m 24 februari 2008

24 februari 2008

weekbrief 8 van de fractie week van 18 t/m 24 februari 2008

Al weer een weekbrief, het begint al een beetje te wennen, vooral omdat ik altijd de week lijk te hebben waarin de raadsvergadering is zelfs als deze verplaatst is zoals deze week.

De raadsvergadering, wat kan ik er over zeggen, er staat altijd een samenvatting op onze site zoals u als regelmatig lezer waarschijnlijk wel weet. Ik kan er eigenlijk alleen over zeggen dat je als fractie soms op een hoogst eigenaardige manier je zin kunt krijgen.
Er stonden een aantal dingen op de agenda waar wij als fractie niets mee gedaan hebben, zoals de MER in verband met uitgraving van de Merwede, daar zijn we het gewoon mee eens en de verhoging van de geluidscontouren waar je het alleen op uiterst principiële redenen mee oneens kon zijn en dat was Groen Links al.
Waar wij ons me bezig gehouden hebben in de persoon van Gerard Broekman is de Brede School Schepenenstraat en dat is Gerard wel toevertrouwd.
Zijn verhaal was zeer to the point (in goed nederlands) wij zijn het eens met de plannen voor de Brede School Schepenerstraat alleen vinden wij dat de raad zich wat meer bezig zou moeten houden met een goede inhoudelijke discussie en het college hier een aanzet voor zou moeten doen. De voorzitter was het hier niet mee eens omdat hij naar ons gevoel niet begreep wat wij bedoelden maar zegde uiteindelijk toe wat we wilden, misschien wel per ongeluk maar wie zal hier om treuren? Er zal gedacht worden over de kaders en dat is wat we belangrijk vinden.
Mijn week was naar verhouding tamelijk rustig. Op maandag onze gebruikelijke fractievergadering, helaas zonder Gerard dus . . . op woensdag er nog maar één zodat wij het met elkaar goed over de inhoud van het betoog van Gerard konden hebben. En op donderdag de raadsvergadering.
De rest van de week heb ik gewoon, net als de meesten van u gewoon gewerkt.

Weinig avonturen maar wel werkzaam, ik wens u een prettige week!

met vriendelijke groeten,

Eva Dansen fractievoorzitter SP Gorinchem