PvdA De partij die wel durft!

16 december 2007

PvdA De partij die wel durft!

Dat is de kreet die onderaan het PvdA pamflet staat, dat is uitgedeeld op donderdagavond 13 december in Gorinchem. PvdA. De partij die wel durft! Dat houdt in dat andere partijen niet zouden durven? En wat zouden die andere partijen dan niet durven ? Hun mening te geven ? Gelukkig durven alle partijen in Nederland en in Gorinchem hun mening te geven. En dat is hun goed recht en ook hun plicht. Dus wat daar nu zo bijzonder aan is?

Of zou de PvdA bedoelen, de partij die durft te draaien, de partij die het durft om anders voor- dan na de verkiezingen te praten. Het is niet voor niets dat Wouter Bos, na Geert Wilders, op de 2e plaats staat van slechtste politicus. We denken hierbij aan de zuur- en zoet discussie tussen Balkenende en Bos. Het zou het zoet van Bos worden. Nu Bos op het pluche heeft plaatsgenomen blijft het nog minimaal een jaar zuur.... Of neem Uruzgan of neem Irak, voorbeelden te over.

Of zou de PvdA bedoelen, wij zijn de partij die durft te liegen...

In hun pamflet staat namelijk het volgende : "de hele gemeenteraad, behalve de SP, stemde voor deze betere waardering van vrijwilligers".

Een regelrechte leugen. De SP fractie stemde tegen het vaststellen van zogenaamde kaders die te vaag en te abstract waren. Dit had niets te maken met het waarderen van vrijwilligers. In de gemeenteraad probeerde de PvdA de waardering van de SP voor vrijwilligers ook al aan de kaak te stellen, en nu dus weer in dit pamflet. Bij de partijen die vrijwilligerswerk hoog in het vaandel hebben staan behoort zeker de SP. Overigens een citaat uit dezelfde gemeenteraadsvergadering "Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet" (blz. 31 van gemeenteverslag) aldus de woordvoerder van de PvdA over de keus van de SP om tegen te stemmen.

De SP stemde overigens in deze gemeenteraadsvergadering voor het doen van vrijwilligerswerk door de gemeenteraadsleden op de "Make a Difference Day" in 2008, de PvdA tegen........ Overigens heeft u deze week nog de bijlage Winterfestijn gezien bij de Stad Gorinchem ? Een grote foto met artikel over de vrijwilliger Gerard Broekman bij dit Winterfestijn. En u weet Gerard is fractielid van de SP in Gorinchem.

Nu we het toch over het PvdA pamflet hebben daarin staat ook iets over wonen in Gorinchen nl: "de aandacht van de PvdA gaat uit naar starters en ouderen. We proberen starters te helpen door betere instroom in huurwoningen (via doorstroming) en waar mogelijk het koopgarantsysteem. Zo kun je een woning van een woningcorporatie kopen ver onder de marktprijs."

Even rechtzetten. Starters helpen via doorstroming? Nee, starters help je niet door alleen doorstroming, starters help je door snellere oplossingen te verzinnen.2 jaar geleden was de situatie op de woningmarkt beter dan de huidige situatie. Het alleen doorstomen helpt dus niet. De evaluatie van de woonvisie geeft dit ook aan. Echter ook een koopprijs vanaf ca. 200.000 euro is voor de meeste starters niet te betalen. Uitgaande van een modaal inkomen is een maximumprijs van ca. 175.000 euro haalbaar. En dan de huurders ..... hoeveel huurwoningen zijn er in 2006 en 2007 opgeleverd ? En de ouderen. Zie het aanbod en de wachtlijst Een voorbeeld: de seniorenwoningen aan de Pijlstraat ? meer dan 10 jaar......

Hier wil de SP fractie het voorlopig even bij laten.