Jan Pierhagen (VVD) stopt ermee

20 december 2007

Jan Pierhagen (VVD) stopt ermee

Tijdens de gemeenteraadsvergadering van 20 december maakte de voorzitter namens Jan Pierhagen bekend dat hij per direct stopt met zijn raadslidmaatschap. Aan het eind van de vergadering gaf Pierhagen zelf een verklaring. Hierna hielden de fractievoorzitter van de VVD, Trix van der Torren en de voorzitter van de gemeenteraad, burgemeester IJssels een officieel afscheidspraatje.

Jan Pierhagen (foto gemeente Gorinchem)Jan Pierhagen / foto gemeente Gorinchem

Het is ondanks de drie "praatjes" ons nog niet goed duidelijk geworden wat de exacte reden van zijn vertrek is. Het feit dat hij omwille van de "lieve vrede" wel eens tegen zijn principes ergens voor of tegen zou moeten zijn, is naar de mening van de SP belangrijk maar zou toch in het dualistische bestel moeten kunnen.

Op vrijdag 21 december jl. heeft dhr. Pierhagen in een e-mail aan de gemeenteraadsleden uitleg gegeven over zijn reden. Deze reden heeft te maken met de besluitvorming van het college over een bouwplan in Dalem. Een besluitvorming waar Pierhagen de nodige moeite mee heeft.

De SP fractie wenst de heer Pierhagen veel succes met zijn leven buiten de Gorcumse politiek.