Woning te huur

28 oktober 2007

Woning te huur

Enige tijd geleden heeft de SP samen met de bewoners van de Van Zomerenlaan en omgeving veel drukte gemaakt over de voorgenomen sloop van woningen in de Haarwijk. Uiteindelijk is gebleken dat de woningcorporaties Bevo en Palissade het met de bewoners en de SP eens waren. Veel woningen waren in redelijke tot goede staat. Deze woningen zullen dan ook worden gerenoveerd en niet gesloopt.
Een aantal te renoveren woningen staat in de Abraham Kemplaan (zie de kaart van Gorinchem).

Nu is een van de woningen vrijgekomen omdat de bewoonster is verhuisd. En wat blijkt nu ?

Er staan al 84 mensen ingeschreven op de site van de woningcorporaties voor deze woning. Mogelijk zijn er nog veel meer belangstellenden aangezien niet iedereen kan reageren via Internet en de onderstaande foto genomen is op zondagmiddag 12.00 uur. Er is dan nog 24 uur reactietijd.
Daarnaast staat in de advertentie dat de normale wachttijd 2 to 5 jaar is. Dat wil de schrijver van dit artikel zeer betwijfelen,

Maar de vraag is natuurlijk..... Hoezo zijn de woningen in deze buurt niet gewild ? (een van de redenen voor sloop). Er worden nu minimaal 83 mensen teleurgesteld. Mensen die dus graag een woning van deze prijs en kwaliteit zouden bewonen. Mensen die niet allemaal een huis willen of kunnen kopen. Mensen die in de afgelopen jaren steeds minder keus hebben gekregen. Weet u de laatst gebouwde huurwoning in Gorinchem te staan ?

Als u op de link hieronder klikt krijgt u de foto van de site van de woningcorporaties te zien. De site waar de woning aangeboden wordt (gebruik de klikfunctie van de muis voor verdere verduidelijking).

Opvallend is overigens het geringe aantal woningen (slechts 7) en het enorme aantal geinteresseerden (ruim 460) deze week. Hoezo geen woningnood in Gorinchem???