De vierde wethouder is dan toch gekomen

31 augustus 2007

De vierde wethouder is dan toch gekomen

Tja, hoeveel zijn toezeggingen aan kiezers waard? Niet veel blijkt voor sommige politieke partijen in Gorinchem. Zwart op wit wordt in het verkiezingsprogramma van zowel de VVD als Stadsbelang / Leefbaar Gorinchem aangegeven dat 3 wethouders voor Gorinchem voldoende is.

En als de mogelijkheid er is om je wens te realiseren dan doe je net of je gek bent. Doodeenvoudig was het geweest. Maar toch lokte het pluche voor Stadsbelang. De machtshonger was zo groot dat er toch maar ruim 80.000 euro gemeenschapsgeld per jaar tegenaan wordt gegooid om de nieuwe wethouder binnen te halen. Het is toch begroot ? Aldus de "machtshebbers". Alsof we alles wat begroot is maar moeten uitvoeren. En ook het wachtgeld voor ex wethouder Netze is maar van korte duur aldus dhr. Schefferlie van de PvdA. Ja, wat de SP betreft was wachtgeld helemaal niet aan de orde geweest. Zelf ontslag nemen om onduidelijke redenen, je niet wensen te verantwoorden, maar wel 50.000 euro per jaar opstrijken. Dat was overigens niet begroot en komt dus extra op rekening van de inwoners van Gorinchem. We zullen overigens in de gaten houden hoe lang de wachtgeldprocedure duurt en hoeveel het kost. En we hopen dat dhr. Netze snel weer een betaalde baan vindt. Werk, werk, werk was tenslotte zijn credo.

Het ambitieniveau van dit college is hoog, daarvoor zijn 4 wethouders noodzakelijk werd geroepen. We zijn toch niet gelijk aan Giessenlanden, was nog zo'n kreet (en dat van de personeelsfunctionaris van de gemeente Giessenlanden). En als je dan verder helemaal geen argumenten meer hebt dan roep je toch gewoon dat ook de SP ook voor 4 wethouders is. Dat heb je toch zelf begrepen omdat ze deelnamen aan de coalitiegesprekken in Gorinchem in maart 2006 ?
De SP is helemaal niet voor 4 wethouders. Nooit is dat uitgesproken. En dat fractievoorzitter Schefferlie van de PvdA dat durft te roepen is dus een regelrechte leugen. En...het is al 2e keer dat hij dit doet. En dan ook nog zeggen dat de SP zelf al een kandidaat had te weten Gerard Broekman is weer een pertinente leugen. Jezelf proberen te redden ten koste van anderen en dan leugens vertellen? Het blijkt een gewoonte te wordenJe zou bijna een aanklacht indienen wegens smaad. Of vragen om bewijs....

De SP heeft inderdaad 1 x met 3 partijen om de tafel gezeten. Namelijk met de CU/SGP, SB/LG en met de PvdA. Trekt men dan direct de conclusie dat het dus wel "snor" zit met 4 wethouders ?? Om te concluderen dat alles waar we als SP niet over hebben gesproken dan direct maar gelijk is aan het PvdA standpunt is ontzettend dom. Meer kunnen we er niet over zeggen. En naar onze mening komt eerst het programma en daarna pas de poppetjes. Schijnbaar niet bij "machtswellustelingen". Daar komen schijnbaar eerst de poppetjes