Straatspeeldag 2007

20 juni 2007

Straatspeeldag 2007

Gelukkig was het dit jaar mooi en droog weer. Hoewel de Straatspeeldag in de week van de avondvierdaagse vielen daarom sommige kinderen niet mochten komen spelen, was de opkomst nog redelijk goed te noemen in zowel in de Lingewijk als de Binnenstad.Door de SP werd voor de 2e keer samen met de VVD de Straatspeeldag georganiseerd.

Hoewel de Lingewijk bekend staat als seniorenwijk, bleken er toch nog genoeg kinderen aanwezig te zijn op de Straatspeeldag.De opkomst was rond de vijftig kinderen. Ook werd hier gevraagd, net als verleden jaar in de Binnenstad of er in de ABC-straat geen kleine speelgelegenheid geplaatst kan worden. De grote speelplaats is voor ouders met kleine kinderen geen optie omdat kleine kinderen daar niet alleen heen kunnen gaan om te spelen. Niet alleen vanwege de afstand, maar ook de aanwezigheid van hangjongeren, die voor kleine kinderen toch bedreigend zijn.

Misschien dat de wethouder ook dit jaar zich hard maakt om meer speelvoorzieningen voor de kleintjes te realiseren op het nu zo gehate hondenpoepgrasveldje. Het zou een ideale oplossing zijn om dat om te toveren tot een speelplaatsje voor de kleinere kinderen in de Lingewijk, die op de Straatspeeldag toch hebben laten zien dat zij ook in de wijk wonen!

Via onderstaande link kunt u de foto's inzien of in 1 x downloaden naar uw eigen computer.