Is de SP hypocriet?

26 juni 2007

Is de SP hypocriet?

De heer Schefferlie fractievoorzitter van de PvdA vindt de SP hypocriet / schijnheilig in de kwestie van de vierde wethouder. Is dat zo?
In het artikel d.d. 26 juni 2006 in het AD wordt door hem gezegd dat de SP hypocriet is over deze kwestie. Tijdens de onderhandelingen over de coalitievorming in 2006 is de vierde wethouder door de SP niet ter discussie gesteld. "Het is dus hypocriet van de SP" aldus dhr. Schefferlie.

Namens de SP zijn verleden jaar direct na de gemeenteraadsverkiezingen, door toenmalig fractievoorzitter Broekman en fractielid Van Andel enkele gesprekken gevoerd met de beoogde coalitiepartners. In deze gesprekken is inderdaad niet over deze zaak gesproken. Er is over geen enkele personele zaak gesproken. Dat doe je meestal pas aan het eind van onderhandelingen maar zover is het helemaal niet gekomen.

Het is dan ook zeer opmerkelijk te noemen dat dhr. Schefferlie aanneemt dat de SP standpunten over onderwerpen die in korte en weinige gesprekken met de PvdA niet ter discussie zijn gesteld (niet aan de orde zijn gekomen) dan ook automatisch gelijk zouden zijn aan de standpunten van de PvdA.

Overigens is in maart 2006 (jazeker de verkiezingsmaand al door de SP n.a.v. de verkiezingsprogramma's van SB/LG en de VVD aangegeven hoe er gedacht wordt over de 4e wethouder)

Zie onderaan dit artikel de link naar de gang van zaken na de gemeenteraadsverkiezingen. Scroll dan helemaal door naar beneden.

Verwijten over en weer maken is niet de stijl van de SP. Wij zullen ons dan ook niet, behoudens in de raadszaal, uitlaten over deze zaak.
Akkoord voor 1 keer dan: Laten we het eens mooi zeggen "wij vinden het niet netjes van dhr. Schefferlie dat hij de waarheid geweld aandoet en dan ook nog durft te roepen dat de SP hypocriet is".