PvdA gaat Lingewijkbewoners aanhoren.

27 mei 2007

PvdA gaat Lingewijkbewoners aanhoren.

In de op zaterdag 26 mei 2007 ontvangen uitnodiging voor een bijeenkomst over de toekomst van de Lingewijk wordt aangegeven dat de PvdA de plannen genoemd in de woonvisie en uitgevoerd in de Lingewijk steunt. Derhalve zal het slopen doorgaan. Echter de PvdA will wel luisteren naar de bewoners en de mening van de bewoners meenemen in gesprekken met de Bevo en het college van B&W. Fijn. Maar wat schieten de bewoners van de Lingewijk hiermee op? Worden evt. "weeffouten" in het plan nog aangepast? Dat wordt niet verduidelijkt.

In de uitnodiging lezen we ook " dat wij (de PvdA dus) geen verwachtingen zullen wekken die niet waar te maken zijn door een politieke partij"
De PvdA schept evenals de SP geen verwachtingen Maar de SP steunt wel de acties van bewoners waar en waarmee men kan En dat is naar onze mening iets anders dan de woonvisie onverkort steunen en alleen luisteren naar de bewoners.

In de uitnodiging wordt ook verwezen naar de omgeving van de Van Zomerenlaan. Letterlijk staat er: "Zo hebben wij in de omgeving van de Van Zomerenlaan bijgedragen aan het besluit om samen met de bewoners nog eens te kijken naar de noodzaak van sloop Deze vindt nu uiteindelijk meer gefaseerd plaats". De SP wil de PvdA dankzeggen voor hun inbreng. Maar om nu te zeggen dat de inbreng van de PvdA groot was? De PvdA wethouder wilde de handtekeningen onder het protest van deze bewoners nog net in ontvangst nemen en vijf PvdA gemeenteraadsleden bezochten deze wijk op zaterdagmorgen. En dat was het. Zie onderstaande link voor verdere informatie over de Van Zomerenlaan e.o.

Verder lezen we in de uitnodiging : "Daarbij gaan wij geen valse verwachtingen wekken en beperken wij ons niet bij voorbaat tot kreten als "slopen is bezopen". aldus de uitnodiging. Toevallig is deze kreet ook van toepassing op het slopen van een honderdtal woningen in de Lingewijk. Ja, dames en heren van de PvdA. Woningen slopen omdat ze te klein zijn of omdat ze in de weg staan is naar de mening van de bewoners van deze wijk bezopen. En daarvoor wordt niet geheel toevallig de kreet van de SP "slopen is bezopen" gebruikt. Lees de brief van de SP er maar op na. Lang niet ieder sloopplan wordt door de bewoners en de SP verworpen. Echter in dit geval zeker wel.

Excuses voor de mindere kwaliteit van de pdf files in onderstaande links.
Binnenkort wordt hier het Bevo verslag m.b.t. de informatie avonden voor de bewoners toegevoegd.