In Gorinchem zijn al genoeg betaalbare woningen

16 mei 2007

In Gorinchem zijn al genoeg betaalbare woningen

Dat is niet de mening van de SP maar was de mening van de meerderheid van de Gorinchemse gemeenteraad op 9 november jl. Daarom was er volgens deze meerderheid geen behoefte aan Collectief Particulier Opdrachtgeverschap.Door de SP werden toentertijd voorbeelden van succesvolle CPO's genoemd in Bladel en Oisterwijk. Echter onze CPO motie werd direct verworpen. Bladel en Oisterwijk zijn geen gemeenten waar Gorinchem zich mee kan- en wil vergelijken aldus het college.

Even een citaat uit het verslag van de gemeenteraad d.d. 9 november 2006.

Wethouder Oostrum: in mijn reactie op de opmerkingen die zijn gemaakt over wonen wil ik beginnen met een raadseltje. Oisterwijk, Bladel, Werkendam, Vuren, Gorinchem: welke gemeente hoort in dat rijtje niet thuis?
Mevrouw Biesheuvel-van Diemen (PvdA) : Het ligt eraan welk Oisterwijk u bedoelt.
Wethouder Oostrum: Welke ook, Gorinchem hoort in dit rijtje niet thuis. De andere gemeenten die ik noemde kennen een heel andere woonproblematiek en hebben ongetwijfeld ook een heel andere woonvisie, omdat die problematiek op een heel andere manier moet worden opgelost, en waarschijnlijk ook kán worden opgelost.

Welke oplossing er in Gorinchem wordt aangeboden aan de starters, overigens een problematiek die helaas wel in alle gemeenten speelt, werd er overigens niet bij verteld. We wachten dan ook met spoed af hoe de afspraken voor starters die zijn gemaakt in het college akkoord worden nagekomen.Het Collectief Particulier Opdrachtgeverschap wordt in Gorinchem slechts gesteund door Groen Links, het CDA en de SP.

Gelukkig zijn er ook PvdA bestuurders die wel doordrongen zijn van het feit dat het noodzaak wordt om andere maatregelen te nemen. Klik hiervoor op de hieronder staande link.