Wethouder Netze stapt op (laatste nieuws 10 april 23.00 uur)

4 april 2007

Wethouder Netze stapt op (laatste nieuws 10 april 23.00 uur)

Wethouder Netze
(foto gemeente Gorinchem)

Wethouder Netze is opgestapt en hem is vanavond 10 april ontslag verleend. Door diverse partijen is ingegaan op het interview dat hij heeft gegeven (en schijnbaar zelfs vooraf heeft goedgekeurd met het Alg. Dagblad). op 6 april. De reden die in dit artikel werd genoemd is een andere dan in de officiele persverklaring (problemen met het duale stelsel).
Door het college werd niet ingegaan op dit krantenartikel in relatie tot het ontslag van dhr. Netze. Jammer dat voor ons zo nooit duidelijk zal worden wat nu de echte werkelijke reden geweest is.

Overigens bereiken ons vele vragen over de kosten voor de gemeente Gorinchem van dit ontslag op vrijwillige basis.
Uitgaande van het feit dat een wethouder in Gorinchem ca. 70.000 euro per jaar verdiend en dhr. Netze een periode 80% en daarna 70% van dit salaris ontvangt gedurende ca. 6 jaar is uit te rekenen dat dit gedurende deze 6 jaar ca. 300.000 euro zal bedragen.
Het zal duidelijk zijn dat de SP fractie dit natuurlijk belachelijk vindt echter dit zijn "de regels".

Ook zijn we benieuwd naar de reactie in de Stad Gorinchem. Tijdens deze raadsvergadering werd de journaliste van deze krant "de oren gewassen"door mw. Hania van Stadsbelang/Leefbaar Gorinchem over een artikel van vandaag (10 april) in deze krant. Hierin werd dhr. Netze geciteerd echter volgens mw. Hania is er geen contact geweest tussen de journaliste en dhr. Netze.

Voor het gemak verwijzen we via onderstaande link naar de website van Gorinchem-presenteert.nl
en voor nieuws van 6 april naar de site van het AD