18 April manifestie tegen marktwerking in de thuiszorg

13 april 2007

18 April manifestie tegen marktwerking in de thuiszorg

De kwaliteit van de thuiszorg wordt ernstig aangetast door de marktwerking in de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Woensdag 18 april debatteert de politiek hierover. Hoog tijd voor een krachtig protest!

Niet opmerkelijk voor de SP maar wel in het algemeen opmerkelijk is het feit dat deze oproep ook wordt ondersteund door de directie van de Rivas

Mede namens de directie en het hoofd van de Sector Huishoudelijke Verzorging, Douwe Brik, bevelen we de manifestatie 'Stop de marktwerking in de Thuiszorg!' van harte aan en we roepen iedereen op, indien het werk het toelaat en de cliënt er geen hinder van ondervindt, woensdag naar het Plein van de Tweede Kamer in den Haag te gaan.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste collega,

In januari 2007 is de Wet maatschappelijke Ondersteuning (WMO) ingevoerd. Daarmee is de marktwerking in de thuiszorg via de verplichte aanbesteding ingevoerd. Nu, drie maanden later, wijst alles erop dat de thuiszorg razendsnel wordt uitgehold.
Eén van de gevolgen is dat ervaren thuiszorgmedewerkers worden ontslagen en vervangen door goedkopere schoonmaakhulpen.
Denk niet, dit raakt mijn funktie niet! Als er ontslagen gaan vallen heeft dit zeker consequenties voor de gehele organisatie!
Help mee deze ontwikkeling te keren. Kom op 18 april naar Den Haag om samen een vuist te maken voor de professionele huishoudelijke zorg!
De vakbonden roepen alle leden op om a.s. woensdag mee te gaan naar Den Haag. De manifestatie begint om 12.00 uur. Aansluitend is het kamerdebat. Niet leden vragen we ook om zich aan te sluiten bij deze actie, door je te organiseren kan je een vuist maken tegen deze afbreuk, ben je nog geen lid van een vakbond dan is dit misschien de juiste moment om lid te worden.