Weekbrief 9 van 26 februari t/m 4 maart.

4 maart 2007

Weekbrief 9 van 26 februari t/m 4 maart.

Het is er toch doorgekomen in de gemeenteraad. Het initiatief voorstel van de SP om kinderen die iets bijzonders of iets erg goed hebben gedaan een waardering te geven.
Het leek er even op dat tegenkrachten het wilden torpederen. Echter het College van B&W heeft het een aardig idee gevonden en zal het met een eigen invulling gaan uitvoeren. Hoewel het dus niet zo wordt als wij hebben bedacht zal het toch gaan gebeuren en dat was de bedoeling. Het gaat dan om het feit dat kinderen waardering gaan krijgen en daardoor leren dat je positief in de maatschappij moet staan. Laten we hopen dat het erg lastig wordt bij het uitkiezen van de kinderen die het kunnen gaan krijgen, want dat betekent dat er veel kinderen goed in het leven staan.

Tekening week 9

Verder was de raadsvergadering niet echt spectaculair. We hebben aangegeven dat we uiteindelijk voor het industrieterrein Noord zijn omdat de burgemeester een goed verhaal hield wat onze bezwaren wegnam. Het zal een duurzaam bedrijventerrein worden en hoe dat gaat gebeuren zal in de toekomst, bij de verdere uitwerking, moeten blijken. Ook zal actie worden ondernomen om vanaf het nieuwe Station Papland een busverbinding te gaan krijgen. Geen gemeentetaak maar de gemeente kan het wel stimuleren. Hoewel het niet in het plan is opgenomen zal er zeker aandacht komen voor de rondweg van Gorinchem om de drukte van de Banneweg tegen te gaan.

Het voorstel over de sportnota gaf nog al wat onduidelijkheid. Het ging over de kaders die moeten worden gesteld waarmee het college dan een subsidievoorstel gaat maken. De SP, met dank aan de afwezige Piet van Andel, gaf volgens wethouder Akkerman het juiste beeld van wat er aan de hand was. We hebben aandacht gevraagd voor de denksporten en ook voor de sporten die nu nog geen subsidie krijgen. Belangrijk vonden wij dat er een betere communicatie komt naar de verenigingen toe waardoor de verenigingen weten wat er aan de orde is en waar ze rekening mee moeten houden. Gelukkig waren verschillende andere partijen ook deze mening toegedaan, dus moeten we nu de nieuwe subsidieverordening afwachten om te weten wat de consequenties zullen zijn voor de verenigingen.

Een stagiair van het AD wilde graag een interview met mij en dat heeft hij woensdagochtend gehouden. Hij had zich goed voorbereid en veel informatie over mijn verleden op internet opgezocht zodat het een leuk en divers gesprek werd. Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk is geworden en of het de krant gaat halen.
Woensdagmiddag ben ik begonnen met een klas economieleerlingen van het Da Vinci College. Ze hebben voor de eerste keer brainstormen ervaren. Ik denk dat het bedrijfsleven erg graag mensen wil hebben die creatief kunnen denken en daar ben ik met deze leerlingen mee bezig. Maandag gaan we naar het gemeentehuis om te horen dat in de gemeente ook veel met economie wordt gedaan. Ook dit lijkt mij voor hen zeer leerzaam omdat ook hier weer een brainstormsessie aan gekoppeld is.

Zaterdag was de finale in de stad van de verkiezingscampagne voor de provinciale staten. Nadat we eerder al 2 zaterdagen alleen stonden hebben we afgelopen zaterdag in de stad gestaan met veel andere partijen. Het was, evenals vorige week erg koud en nat, maar vooral in de middag werd het drukker door het wat betere weer en konden we weer leuke gesprekken voeren met de voorbijgangers. Het blijft toch erg leuk dat er steeds meer mensen duidelijk aangeven dat ze zeker van de SP informatie willen hebben omdat dat toch de partij is voor hen. Benieuwd wat het a.s. woensdag gaat worden.

U gaat toch ook stemmen?. Laat zien dat democratie niet zomaar wat is!

Gerard Broekman, raadslid SP-afdeling Gorinchem