Waarom de SP niet reageerde in de krant

30 december 2006

Waarom de SP niet reageerde in de krant

De afgelopen dagen is ons veel gevraagd waarom we geen ingezonden brief aan de Gorcumse Courant hebben gezonden als reactie op de brief van de fractievoorzitter van de PvdA Gorinchem dhr. P. Schefferlie.

We hadden de brief al klaar liggen, zie onderaan link 1. Echter toch hebben we uiteindelijk besloten om het niet te doen. Redenen:

1. "dinergasten" hebben al een bijdrage geleverd aan het goede doel door tijdens het diner 2000 euro op te halen en die te schenken aan 3FMrequest (zie link 2).

2. Schefferlie is al min of meer door de burgemeester gecorrigeerd doordat de burgemeester in het AD van 23 december over de SP o.a. het volgende verklaarde "De partij was goed bezig, zorgde voor een frisse wind in de raad en dat werd ook tijd. De SP kreeg regelmatig brede steun voor voorstellen (zie link 2)

3. Natuurlijk kunnen we nog verder reageren op de reactie van de burgemeester en die van dhr, Schefferlie maar liever laten we het beschimpen over aan anderen en verwijzen we naar de kersttoespraak van H.M. de Koningin (zie link 3 7e alinea)., waarin zij de volgende uitspraak doet "Wie anderen beschimpt verliest zelf geloofwaardigheid".