SP-afdeling Gorinchem over de 150 leden

1 december 2006

SP-afdeling Gorinchem over de 150 leden

Vanaf vandaag 1 december 2006 heeft de SP-afdeling Gorinchem 152 leden. Vanmorgen viel de envelop in de bus met 3 ledenpassen voor de nieuwe leden. Uiteraard zal de grote verkiezingswinst van de SP bij de Tweede Kamerverkiezingen daar zeker mede voor hebben gezorgd. Op naar de 50.000 landelijk en de 200 leden in Gorinchem.

Het is vlug gegaan met de afdeling van de SP in Gorinchem. Twee jaar geleden hadden we nog maar ongeveer 75 leden en nu 152.
Uit de laatste berichten welke zijn ontvangen van de PvdA in Gorinchem ligt de SP nog 10 leden achter op de PvdA afdeling van Gorinchem. Zij hebben 162 leden. Nog even dus en de SP is in ledenaantal de grootste politieke partij van Gorinchem. Dat zou geweldig zijn natuurlijk.
Alle nieuwe leden worden bezocht door de voorzitter voor een welkomstgesprek. Daarin blijkt dat veel nieuwe leden de PvdA de rug hebben toegekeerd omdat de PvdA niet meer de partij is waar zij zich in kunnen vinden. Te veel draaien en dus niet helder en duidelijk. Ook vinden velen dat de aanwezigheid van de SP in de stad hen zeer aanspreekt.
Het hebben van veel leden heeft ook geresulteerd in een grote aanwas van mensen die iets actiefs in de SP willen doen. Zo hebben 48 leden meegeholpen met de verspreiding van folders bij de laatste verkiezingen. Daar is het bestuur in elk geval erg gelukkig mee.
Op naar de 200 leden dus.