Verkiezingsmarkten in Gorinchem

18 november 2006

Verkiezingsmarkten in Gorinchem

"De partijen komen naar je toe" was de slogan die moest gelden voor de verkiezingsmarkten in Gorinchem. Helaas bleek dit in de praktijk van zaterdag 18 november 2006 enigszins tegen te vallen.

De verkiezingsmarkt in Gorinchem- Oost was 's morgens niet erg druk bezet met verkiezingskramen. Rond 13.00 uur waren alleen de PvdA met een kraam, de VVD even met de eigen bakfiets en de SP met een kraam aanwezig. 's morgens was ook de CU nog aanwezig geweest.Na de aankomst van de Sint was alleen de SP nog aanwezig.

Op de verkiezingsmarkt bij het Piazza Center was het ook niet erg druk. 's morgens even de VVD en de PvdA en de gehele dag de CU en de SP.

In de binnenstad was het wel een gezellige drukte.Aanwezig waren de PvdA, de VVD, de CU, het CDA, de Partij voor de Dieren,GL en de SP.
Jammer is het natuurlijk wel dat de partijen de kiezer onvoldoende waar voor zijn geld / stem geven. Uitleg over waarom op een bepaalde partij gestemd zou moetenworden is naar de mening van de SP niet alleen een taak voor de landelijke politici. De plaatselijke politici zouden hierin plaatselijk het voortouw hebben moeten nemen. Helaas blijkt dit in Gorinchem onvoldoende te worden opgepakt.

Overigens merkten wij van de SP zeer duidelijk dat de Gorcumers de SP zien zitten. Zeer veel meer mensen dan in maart jl. (en toen scoorden we in Gorinchem toch mooie cijfers met 4 binnenkomende raadsleden) gaven te kennen dat zij a.s. woensdag 22 november op de SPzulen gaan stemmen. We wachten af.