Aanbieding handtekeningen voor grijs op reis.

25 oktober 2006

Aanbieding handtekeningen voor grijs op reis.

Op dinsdag 24 oktober zijn meer dan 100.000 duploblokjes met handtekeningen aangeboden aan de voorzitter van de vaste Kamercommissie in Den Haag. Dit was de sluiting van de actie voor gratis openbaar vervoer voor ouderen.

Meer dan honderd SP-leden waren aanwezig op het Plein voor de ingang van de Tweede Kamer in Den Haag. Het was het eind van de actie voor gratis Openbaar Vervoer voor ouderen georganiseerd voor het ouderenplatform van de SP. Heel veel bouwwerken die op treinen en bussen leken had men meegenomen, waaronder vier grote panelen die bij elkaar een levensgrote bus verbeelden en waar blokjes op zaten die op de 50+ beurs waren verzameld.
Ook Gerard Broekman en Lies van Aelst waren aanwezig om de bijna 1000 bolkjes met handtekeningen uit Gorinchem af te geven. Het werd een leuk feestje met leuke muziek van een band uit Rotterdam. Het zou mij niet verbazen als dat mensen waren van het vroeger A-Sociale Orkest. Ook werd de nieuwe aanwinst van de SP, een tomaatmobiel ontworpen door Joep van Lieshout, ingezet. Een groep thuiszorgers uit Friesland kwam ons nog even bezoeken. Zij protesteerden tegen de privatisering van de Thuiszorg wat zeker enkele duizende arbeidsplaatsen zal gaan kosten. Uiteraard ondersteunt de SP ook deze actie. Zij kregen ook tomatensoep aangeboden.
Sharon Dijksma van de PvdA kwam ook nog even zeggen dat zij achter de wens van de SP staat. De vroegere staatssecretaris Michel van Hulten en OV expert kwam ook nog even zeggen dat het belangrijk is dat er openbaar vervoer voor ouderen gratis is.