Vraag en ook het antwoord van de gemeente over videoteam politie tijdens Zomerfeest

23 augustus 2006

Tijdens het Zomerfeest was er plotseling op donderdagavond 17 augustus een videoteam van de politie aanwezig.

Wij wilden hierover vragen stellen tijdens de gemeenteraadsbijeenkomst van 22 augustus., Echter ook de PvdA stelde hierover vragen. Wij sloten ons hierbij aan.
De vraag was natuurlijk ? Waarom, deze inzet die tijdens een gezellig Zomerfeest een vreemde en nogal brute inbreuk maakte op het gezellig samenzijn op de Grote Markt.
Door burgemeester IJssels werd een duidelijk en afdoend antwoord gegeven. Het was gebleken dat op de internetsite van zgn "Lonsdale"jongeren afspraken werden gemaakt om het Zomerfeest te bezoeken en daar enige opstootjes te gaan veroorzaken. In overleg met offiecier van Justititie werd besloten vanwege deze groepsbijeenkomst een videoteam in te zetten.Dit zou in geval van latere opsporing van evt. daders een rol kunnen spelen. dedoend antwoord gegeven. Voor zowel de PvdA als de SP was het antwoord duidelijk.

Het AD artikel van vrijdag 18 augustus 2006, en het artikel uit de Stad Gorinchem van 22 augustus, kunt u hieronder vinden.