Gorcumse kerktoren reclame en/of kunstobject ?

12 juli 2006

Gorcumse kerktoren reclame en/of kunstobject ?

Op 11 juli 2006 werd door het Algemeen Dagblad geschreven over de plannen om de kerktoren als reclame - of kunstobject te gaan gebruiken tijdens de restauratieperiode.

Het is de bedoeling dat Gorcummers en het bedrijfsleven de mogelijkheid krijgen om een gedeelte van het beschermdoek wat gebruikt wordt tijdens de restauratie van de St. Janstoren te sponsoren. Of het helemaal gaat zoals wij hebben vernomen weten we niet maar de plannen waren als volgt: via Internet koopt u of uw bedrijf een plaats op het doek. U betaald daar een bepaald bedrag voor. U krijgt na afloop van de restauratie dat stuk doek bij u thuis ter herinnering. U bent dan sponsor geweest van de restauratie.
Waar het geld naartoe gaat is ons niet helemaal bekend (reclamebureau in A., ontwerper computerprogramma, kerk, "potje" van de gemeente ?).

De SP staat niet afwijzend tegenover dit initiatief. In vele landen is dit al gebruikelijk.Vaak wordt daar het resultaat na de restauratie of bouw al afgedrukt op het doek. Wel vinden wij dat niet alle afbeeldingen zouden kunnen, denk b.v. aan een fles cola of iets dergelijks als Coca Cola alles zou willen opkopen. Maar wat is uw mening ???

Geef uw mening in onze poll aan de linkerkant van deze pagina.

Helaas konden we geen voorbeelden op nternet vinden van de "ingepakte" gebouwen. Wel een aantal andere voorbeelden van sponsoring.