De loonstrook van een SP gemeenteraadslid

23 juni 2006

De loonstrook van een SP gemeenteraadslid

Geef ook uw mening via de poll in de linkerkolom.
De loonstrook van een gemeenteraadslid van Gorinchem.Sommige mensen verklaren ons voor gek. waarom zou je dat iedereen moeten laten zien?

Daar hebben wij een heel duidelijke mening over. Er is niets geheimzinnigs aan. In vele openbare stukken is dit zo te lezen. Echter dan moet je het wel weten te vinden. Daarnaast is salaris nog een van de grootste taboes in Nederland. Wij willen in ieder geval ons salaris aan u laten weten. U moet het tenslotte ook betalen.

Of het weinig, genoeg of teveel is?. Wij hebben op deze site daar regelmatig onze mening over weergegeven. Geeft u nu uw mening eens.

Overigens ziet u op de loonstrook staan dat het gehele netto bedrag door de gemeente direct wordt overgemaakt aan de landelijke SP. Als gemeenteraadslid voor de SP ontvang je van de SP een vergoeding van 25 % netto van dit netto bedrag. In Gorinchem dus euro 149,39. Al het overige geld wordt gebruikt voor diverse SP activiteiten. Een bezorger van folders werkt ook gratis voor de partij, waarom zouden dan mensen die namens de SP publieke functies vervullen (ook de kamerleden) hun zakken moeten vullen? Door deze afdracht is de SP een van de rijkste politieke partijen in Nederland.

De SP is dan ook tegen de zeer hoge vergoeding die vanuit Den Haag wordt betaald uit uw zak om politieke partijen hun standpunten uit te laten dragen. De SP vindt dat dit veel meer door de politieke partijen zelf moet worden betaald.

In de pdf file is de naam van het gemeenteraadslid, het sofinummer en de geboortedatum weggehaald. Dit om mogelijk misbruik te voorkomen.