Nieuws, mei 2016

31 mei 2016

De Zeepkist

De SP vindt dat de mensen in Gorinchem de mogelijkheid moeten hebben om regelmatig de gemeenteraad en het college van burgemeester en wethouders te vertellen, wat ze op hun hart hebben.
24 mei 2016

En hoe nu verder ......

Als een coalitiewethouder om voor ons onbekende, niet politieke redenen, opstapt, dan is dat treurig. Treurig voor de stad, voor de coalitie en voor hem, in welke volgorde je het belangrijk wilt vinden. En nee, wij speculeren niet mee. Hoe vervelend het ook is, aan het besluit van Eeuwit Klink kunnen wij noch het CDA iets veranderen..

22 mei 2016

Topinkomens

Dat de SP voorstander is van het matigen van topinkomens, zeker bij (semi)overheidsbedrijven zal niemand verbazen. Sinds 1 januari 2013 geldt er in Nederland de Wet Normering Topinkomens (WNT). Topfunctionarissen mogen niet meer verdienen dan de in de wet opgenomen normen. Voor 2015 is dat € 178.000 per jaar. Dit is inclusief vakantie-uitkering en allerlei andere toelagen.

22 mei 2016

Coalitie

Op dinsdag, 17 mei jl. heeft wethouder Eeuwit Klink om privéredenen zijn ontslag aangeboden. In de coalitie is hierover uitgebreid overleg gepleegd. Naar aanleiding hiervan is het volgende persbericht uitgegeven:

10 mei 2016

Vragen over woningen Kremlin II

Foto: SP

inleiding: Eind 19e eeuw begonnen gemeenten met het stellen van regels voor o.m. de kwaliteit van met name arbeiderswoningen.

8 mei 2016

De vrijheid omarmd

Toespraak locoburgemeester Eva Dansen op 4 mei 2016 in de Grote  Kerk te Gorinchem.