Crisis?

14 juni 2015

Crisis?

U heeft het vast wel gelezen in de dag- en weekbladen. Op tweede pinksterdag heeft Anton Barske besloten eervol ontslag aan te vragen als burgemeester van Gorinchem. Met name de editie Rivierenland van het AD heeft in chocoladeletters bericht over dit besluit van Anton  Barske en dagenlang gezocht naar nieuws,op een manier waar de SP afstand van neemt

De SP respecteert het besluit van onze (inmiddels ex-) burgemeester. Wij vinden het jammer, dat hij dit besluit heeft genomen. De sensatiesfeer en het verspreiden van geruchten zijn niet goed voor betrokkene, maar zeker ook niet voor Gorinchem. We hebben, net als andere partijen in de Gorinchemse gemeenteraad, ons onthouden van commentaar tot het ontslag van Anton Barske definitief  was.

Inmiddels heeft de Commissaris van de Koning, in goed overleg met de fractievoorzitters van de gemeenteraad, Govert Veldhuijzen aangewezen als “interim-burgemeester”. Wij gaan, gezamenlijk door  met de uitvoering van ons coalitieprogramma “Verbindend, Levendig, Zorgzaam”.